Based on the results of this analysis of research studies, it appears that, like other forms of cancer, one way to reduce your risk of mouth cancer is to include more fruits and vegetables in your daily diet. Even if your current intake is low, adding just one additional serving each day can significantly impact your health and cut your risk in half.
This research adds to the vast array of research illustrating numerious benefits of eating more fruits and vegetables. Other studies show that a high intake of fruit and vegetables is linked to lower risk of heart disease, stroke, high blood pressure, obesity, and decreased risk of death from all causes.